Vokietijos automobilių gamintojas „BMW Group” pristato ateities X serijos elektromobilių viziją – „BMW Vision Neue Klasse X”. Koncernas pranešė, kad pirmieji naujos kartos serijiniai modeliai bus pradėti gaminti jau 2025-aisiais. Jie pasižymės ilgesniu nuvažiuojamu atstumu, o per 10 minučių juos galima bus įkrauti net 300 km kelionei. Be to, gamintojas žada, kad ateities modeliuose jau veiks dvikrypčio įkrovimo technologija.

„Neue Klasse” atspindi visų modelių, kurių klientai nori šiandien ir ateityje, įvairovę – nuo sportiško sedano iki modernios SAV šeimai priklausančių automobilių. Naujausia automobilio-vizijos versija „BMW Vision Neue Klasse X” ne tik simbolizuoją aktyvų gyvenimo būdą, efektyvią dinamiką ir pasitikėjimą savimi, bet ir puikiai iliustruoja, kaip ateityje atrodys X serijos modeliai”, – sako „BMW AG“ valdybos pirmininkas Oliveris Zipse.

Ketverios „supersmegenys“

Automobiliuose integruotas naujas BMW sukurtas programinės įrangos paketas užtikrins „Neue Klasse“ automobilių sklandų vairavimą, o du iš keturių juose integruotų kompiuterių pakylės vairavimo patirtį į naują lygį.

„Ateities „BMW“ automobiliuose bus integruotos ketverios visiškai naujos „supersmegenys” – didelio našumo kompiuteriai, kurie kartu galės apdoroti reikiamą informaciją. Pirmąją „supersmegenų” sistemą sukūrėme įmonės viduje. Integruota transmisija ir vairavimo dinamika naudosis iki dešimties kartų galingesniu kompiuteriu. Ateityje keturis pagrindinius valdymo blokus sujungsime į vieną didelio našumo kompiuterį. Rezultatas užtikrins automobilių dinamiškesnes eksploatacines savybes, didesnį tikslumą, efektyvumą ir malonumą vairuojant”, – pasakoja už plėtrą atsakingas „BMW AG“ valdybos narys Frankas Weberis.

Iš naujo apibrėžta vairavimo patirtis

Paprastai ir intuityviai valdyti automobilį padės patobulintas vairas su daugiafunkciniais mygtukais, centrinis ekranas su intuityvaus jutiklinio valdymo funkcija, išmanusis balsu valdomas „BMW Intelligent Personal Assistant” asistentas ir naujas priekinis ekranas „BMW Panoramic Vision”. Svarbu tai, kad pastarasis leis pateikti svarbiausią informaciją per visą priekinio stiklo plotį. Gaminamuose „Neue Klasse” modeliuose jis bus papildytas patobulintu „BMW 3D Head-Up Display” ekranu.

Verta paminėti, kad geresnę keleivių patirtį suteiks ir „BMW Vision Neue Klasse X” automobiliuose į prietaisų skydelį integruotas centrinis ekranas. Jo pozicija užtikrins, kad abu priekyje sėdintys keleiviai galėtų optimaliai naudotis visomis jame randamomis informacijos ir pramogų funkcijomis.

„BMW Vision Neue Klasse X“ išskirtinumą pabrėš apatinėje durų apmušalų dalyje ir centrinėje konsolėje naudojama augalinės kilmės, mineralinė ir naftos neturinti paviršiaus medžiaga „Verdana“. Iš perdirbtų monomedžiagų gaminami kiti automobilio elementai ir jų konstrukcijos būdai leis lengviau išardyti jo sudedamąsias dalis ir pagerinti jų perdirbimo galimybes.

Spartesnis elektrombilio įkrovimas

 „Neue Klasse” automobiliuose naują efektyvumo lygį užtikrins šeštosios kartos „eDrive“ technologija. Be patobulintų elektroninės pavaros blokų, joje taip pat naudojami nauji apvalūs ličio jonų akumuliatoriaus elementai, kurių tūrinis energijos tankis yra daugiau kaip 20 proc. didesnis nei anksčiau naudotų prizminių elementų.

Automobilyje naudojama 800 voltų sistema iki 30 proc. padidins įkrovimo greitį – per dešimt minučių automobiliai galės būti įkrauti 300 kilometrų kelionei. BMW žada, kad šeštosios kartos „eDrive” taip pat užtikrins iki 30 proc. didesnį nuvažiuojamą atstumą. Prie to prisidės ir didesnis aerodinamiškumas – „BMW Vision Neue Klasse X” automobiliuose vėjo pasipriešinimas sumažintas 20 proc. lyginant su panašiu dabartinės linijos modeliu. O naujos padangų konstrukcijos ir stabdžių sistema, skirta pilnai elektra varomoms transporto priemonėms, padeda iki 25 proc. padidinti bendrą automobilio efektyvumą.

Neribotos dvikrypčio įkrovimo galimybės

Dar viena elektromobilių entuziastų itin laukiama funkcija „BMW Neue Klasse“ – galimybė automobilio elektros bateriją naudoti kaip elektros energijos šaltinį. Juose bus įdiegta dvikrypčio įkrovimo technologija, t. y. galimybė ir priimti, ir tiekti elektros energiją. Tai suteiks BMW klientams galimybę dar aktyviau prisidėti prie gamtos puoselėjimo.

Funkcija „Vehicle to Home“ leis transporto priemonės aukštos įtampos akumuliatoriuje sukauptą energiją panaudoti namuose, o funkcija „Vehicle to Grid“ – grąžinti ją į tinklą. Prieigą prie energijos rinkos suteiks su BMW partneriaujanti kompanija „E.ON“. Ši funkcija įvairiose rinkose bus prieinama tik tada, kai bus priimtos reikiamos reguliavimo priemonės. Trečioji funkcija „Vehicle to Load“ leis naudoti transporto priemonėje sukauptą energiją išorinei elektros įrangai. Tai reiškia, kad „Neue Klasse“ automobiliai galės būti naudojami kaip mobilieji energijos bankai, pavyzdžiui, įkraunant el. dviratį arba tiekiant energiją elektros įrangai stovyklaujant.

Kitos Krasta Auto naujienos