Prieš porą savaičių BMW prekės ženklo ambasadoriumi tapęs visuomenininkas Andrius Tapinas pirmą kartą gyvenime sėdo prie elektromobilio vairo. Per dvi savaites Lietuvoje įveikęs apie tūkstantį kilometrų A. Tapinas pripažįsta, kad persėdus iš įprasto automobilio į elektromobilį galvoje įvyksta mini revoliucija, keičiasi vairavimo įpročiai. Žinomas vyras neslepia, kad pervažiavęs išilgai Lietuvos dabar turi norą elektromobiliu leistis į kelionę po Europą.

„Man pasisekė, kad mano pirmoji pažintis su elektromobiliais prasidėjo nuo „BMW iX“ modelio, kuris yra vienas moderniausių elektromobilių pasaulyje. Prisipažinsiu, į jį įsėdęs pasijutau tarsi sėdėčiau kosminiame laive, kažkur ateityje, o ne įprastame automobilyje. Apskritai, tai jau net ne automobilis, o kino teatras, koncertų salė ir SPA salonas ant ratų. Nustebino per visą salono plotį besitęsiantis ekranas, į sėdynes integruoti garsiakalbiai ir 4D garso efektai, masažo funkcija, projekcinis ekranas, kuriame galima pakeisti dainas. Na bet žinoma, labiausiai – pats važiavimas“, – pasakoja A. Tapinas.

Anot jo, iš automobilio su vidaus degimo varikliu persėdus į elektromobilį, pirmą neišdildomą įspūdį palieka tyla. „Visuomet važiuoji tyloje. Net ir magistralėje turi gerai įsiklausyti, kad išgirstum bent jau padangų sukeliamą garsą“, – pasakoja A. Tapinas. – „Maloniai nustebino ir automobilio trauka. Didelis ir sunkus „iX“ įsibėgi itin greitai. Nors esu ramus vairuotojas, galimybė greitai startuoti padaro įspūdį.“

Pasak visuomenininko, apskritai, sėdant prie elektromobilio vairo galvoja įvyksta mini revoliucija, nes jeigu kelionė tolima, turi labiau apie ją pagalvoti. Paradoksalu, bet važiavimas lėčiau gali padėti sutaupyti laiko, nes rečiau reikės stoti įkrauti elektromobilio bateriją. Tad tam tikri pasirinkimai turi didesnės įtakos bendram kelionės rezultatui, ypač, jeigu automobilis – su mažesnės talpos baterija.

Naujoko patyrimai

Tapinas pasakoja, kad jis pats į elektromobilį sėdo be jokio pasiruošimo, iki tol nebuvo pasidomėjęs elektromobilių vairavimo subtilybėmis, ir jau pirmoji kelionė buvo tolima – iš Vilniaus į Nidą.

„Šiek tiek baiminausi, kaip bus su automobilio baterijos įkrovimu pakeliui, nes nežinojau nieko – nei kur, nei kaip ir kada pasikrauti, nei kaip efektyviau važiuoti. Tačiau kelionės tikslą pasiekiau sėkmingai – vieną kartą įsikroviau bateriją magistralėje, kitą – atvykęs į Klaipėdą, atsargai, nes, kaip perspėjo sekėjai, Nidoje su įkrovimo taškais situacija sudėtinga“, – pirmosios kelionės elektromobiliu patirtimi dalinosi vyras.

Tiesa, pakeliui teko patirti ir dabar šypseną keliančio kuriozo – pirmą kartą užsukus į viešojo įkrovimo stotelę ir įkrovus bateriją, nepavyko atjungti įkrovimo laido.

„Bandėme traukti ir dviese su šalia sustojusio kito elektromobilio vairuotoju, tačiau kadangi abu – šios srities naujokai, niekaip nepavyko to padaryti. Galiausiai pasiskambinęs gavau patarimą, kad norint ištraukti laidą, reikia atrakinti automobilį. Dabar atrodo elementaru, tačiau pirmą kartą kraunantis automobilį tokios informacijos nežinai“, – pasakoja A. Tapinas.

Nustebino elektromobilių vairuotojų draugiškumas

Dar vienas visuomenininką nustebinęs dalykas – itin draugiška ir padėti norinti elektromobilių savininkų bendruomenė.

„Kadangi savo įspūdžiais iškart dalinausi socialiniuose tinkluose, sulaukiau labai daug patarimų iš kitų elektromobilių vairuotojų – kokią programėlę atsisiųsti, kad matyčiau įkrovimo stotelių tinklą, kokiu greičiu efektyviau važiuoti tausojant energiją ir pan. Pajutau, kad elektromobilių vairuotojų bendruomenė – labai entuziastinga, draugiška, palaikanti“, – sako A. Tapinas.

Be to, pasak jo, pradėjus važinėti elektromobiliu reikės išmokti ir nerašytų etiketo taisyklių kaip elgtis viešojo įkrovimo stotelėse, kiek laiko gali įkrauti savo elektromobilį, o kada jau metas užleisti vietą kitam.

Apskritai, anot A. Tapino, važiavimas elektromobiliu kažkuo primena žaidimą. „Man, kaip technologijų entuziastui, labai patiko visos programėlės, galimybės sekti įvairius parametrus, kiek procentų baterijos liko, kaip greitai ji įsikrauna, kaip gali keisti kelionės planą važiuodamas efektyviau ir pan. Tai – smagus važiavimo sužaidybinimas“, – sako visuomenininkas.

Paeksperimentuoti jis sumanė ir grįždamas iš Nidos atgal į Vilnių. „Nusprendžiau patikrinti, ar galėčiau Vilnių pasiekti viena įkrova. Pilnai įkrovus bateriją Nidoje „BMW iX“ rodė, kad galiu įveikti 422 kilometrus. Visą kelią važiavau 100-110 km/val. greičiu. Būčiau atvykęs iki Vilniaus su 10 km likučiu, nes ties Elektrėnais man dar rodė 15 proc. baterijos likutį. Vis tik, nusprendžiau nerizikuoti ir papildyti bateriją Elektrėnuose ir tuomet jau ramiai atvažiuoti į Vilnių“, – pasakojo A. Tapinas.

Pirmas kartas, kai keliaudamas nepavargo

Pasak A. Tapino dar vienas jam itin įstrigęs dalykas, kad pirmą kartą gyvenime po kelionės iki pajūrio jis nejautė jokio nuovargio.

„Turbūt prie to prisidėjo viskas – ir tylus elektromobilio važiavimas, ir „BMW iX“ sukurtas komfortas automobilio viduje – fiziškai patogios sėdynės, masažinė kėdė, ir autonominio vairavimo funkcijos. Nustatai leistiną greitį, įjungi adaptyvią greičio palaikymo funkciją ir didelę vairavimo perima automobilis – jis pats palaiko saugų atstumą, prilėtina ir pagreitina, kai reikia, laikosi juostos ir pan. Tad atvykęs į Nidą ir pagalvojau, kad pirmą kartą kelionėje visai nepavargau“, – pasakoja A. Tapinas.

Sėkmingai iki pajūrio ir po Vakarų Lietuvą pasivažinėjęs visuomenininkas teigia, kad jau turi planų, ką dar norėtų išbandyti su elektromobiliu. „Jaučiu, kad dar nesu palietęs turbūt pusės įvairių „BMW iX“ automobilio funkcijų – tad tą būtinai reikės padaryti. O dabar, kai elektromobiliu pervažiavau Lietuvą, degu noru išbandyti juo keliauti po Europą“, – pasakoja A. Tapinas.

BMW prekės ženklo ambasadoriumi tapęs visuomenininkas ateityje išbandys ir kitus BMW modelius, o savo patirtimis ir įspūdžiais dalinsis socialiniuose tinkluose.

Kitos Krasta Auto naujienos