Per praėjusius metus daugiau nei 140-yje pasaulio valstybių parduota 2,5 milijono BMW automobilių ir dar 165 tūkst. – motociklų, juos gamino ir surinko 31-ame fabrike, koncerno darbuotojų skaičius pasiekė 135 tūkst., o BMW mobilumo paslaugų naudotojų – 30 milijonų. Pasaulinis koncernas, įgalinantis žmonių mobilumą, prisiima ir svarbią misiją didinti šios veiklos ir automobilių industrijos tvarumą.

„BMW Group“ buvo įkurta 1916 m. ir per visą pastarąjį šimtmetį visada žiūrėjo į priekį. Šiandien grupė yra srities lyderė, remianti tyrimus ir aktyviai taikanti inovacijas automobilių gamybos procese.

Vienais kertinių metų tapo 2001-ieji, kai reaguodama į išaugusį sąmoningumą aplinkosauga, „BMW Group“ prisiėmė atsakomybę ir išsikėlė strateginius tvarumo tikslus, skirtus sumažinti automobilių sukuriamą taršą ir atsakingai naudoti resursus gamyboje. Šią ambicingą darbotvarkę „BMW Group“ įsipareigojo įgyvendinti iki 2020 m., ir tai lėmė visapusę tiek įmonės strategijos, tiek ir gamybinių procesų kaitą.

Mažesnės taršos ir resursų taupymo tikslai

Siekdama mažinti automobilių išmetamųjų dujų kiekį, „BMW Group“ įsipareigojo iki 2020 m. sumažinti ES parduodamų BMW automobilių išmetamų anglies dvideginio dujų kiekį 50 procentų lyginant su 1995 m. lygiu. Šiuo metu nauji įmonės automobiliai Europoje sunaudoja jau 42 procentais mažiau degalų.

Ne ką mažiau ambicingų tikslų „BMW Group“ pasiekė ir resursų valdyme – taupant energiją ir vandenį gamybos procese, perdirbant susidarančias atliekas. Per metus kompanijos pagaminami 2,5 milijono automobilių atneša 760 tūkst. tonų atliekų – 99 procentus šių atliekų įmonė perdirba ir panaudoja dar kartą.

„BMW Group“ taip pat yra rinkos lyderė pagal atsinaujinančios energijos naudojimą gamyboje. 2018 m. kompanija net 80 procentų elektros, reikalingos gamybos procese, gavo iš atsinaujinančios energijos šaltinių. Iki 2020 m. visa reikalinga energija ateis tik iš atsinaujinančios energetikos.

Didžiulis dėmesys elektros pavarai automobiliuose

Retas kas žino, kad savo pirmąjį elektromobilį BMW pagamino prieš beveik penkis dešimtmečius – 1972-aisiais. Kadangi šis automobilis neskleidė taršos, jis buvo naudojamas Miunchene vykusiose vasaros Olimpinėse žaidynėse, kuriose važiavo priekyje maratono bėgikų ir juos filmavo. Nuo to laiko nueitas ilgas kelias, plečiant elektrinių ir hibridinių automobilių pasiūlą.

Šiandien „BMW Group“ yra rinkos lyderė Europoje ir 2018 m. žemyne pardavė 75 tūkst. elektrifikuotų automobilių. Jau 2020 m. įmonė pristatys pirmąjį visiškai elektrinį BMW visureigį BMW iX3. Tai reiškia, kad nuo šiol vairuotojai galės keliauti ir itin populiaraus tipo modeliu visiškai neteršdami aplinkos.

BMW įsitikinusi, kad elektra varomų automobilių poreikis ir pasiūla ateityje augs. 2021 m. gamintojas siūlys jau penkis visiškai elektrinius BMW modelius –  BMW i3, MINI Electric, BMW iX3, BMW i4 ir BMW iNEXT. 2025 m. visiškai elektrinių BWM modelių gama prasiplės iki 12. Pridėjus ir iš tinklo įkraunamus hibridinius BMW automobilius 2025 m. vairuotojai galės rinktis net iš 25 elektrifikuotų modelių.

Mažiau važinėjimo, mažiau nuosavų automobilių

Rodydama pavyzdį „BMW Group“ siekia sumažinti ir bendrą naudojimąsi automobiliais. Paskatinti bendrovės 15 tūkst. įmonės darbuotojų kasdien į darbą važiuoja kompanijos autobusais. Skaičiuojama, kad tai reiškia atsisakytų 70 tūkst. kilometrų, kuriuos darbuotojai kasdien važiuotų asmeniniu automobiliu, ir net 32 tonomis sumažėjusią anglies dvideginio taršą per metus. Skatindama darbuotojų vykimą į darbą dviračiu, „BMW Group“ taip pat sudarė palankias sąlygas darbuotojams nuomotis dviračius. Vien Vokietijoje vykti į darbą dviračiu nusprendė 11 tūkst. „BMW Group“ darbuotojų.

Galiausiai, reaguodama į augančius trumpalaikės automobilių nuomos poreikius „BMW Group“ plečia savo veiklą integruodama mobilumo paslaugas. 2018 m. apklausa patvirtino, kad įmonės klientai vertina papildomas paslaugas, kurias pradėjo siūlyti „BMW Group“. Vien Europoje 2018 m. daugiau nei milijonas klientų naudojosi BMW dalinimosi automobiliu paslaugomis, o visame pasaulyje besirenkančių įvairias įmonės mobilumo paslaugas išaugo iki 30 milijonų.

Pasaulis juda automobilių ribojimo miestuose kryptimi. Iki 2030 m. apie 60 proc. pasaulio populiacijos gyvens miestuose. Neabejojama, kad šie miestai jau turės atskiras – naudojimąsi automobiliu leidžiančias ir draudžiančias – zonas. Todėl žvelgdama į ateitį, „BMW Group“ jau šiandien dirba prie klimatui draugiškų mobilumo sprendimų, konsultuodamasi su visuomene, įgyvendindama mokslinius tyrimus ir ieškodama tvarių sprendimų, skirtų moderniems, tankiai apgyvendintiems ateities miestams.

Kitos Krasta Auto naujienos